وقت نیوز - نماينده مردم آذربايجان شرقي در مجلس خبرگان رهبري گفت: اسلام دين زيباييها و نيکيهاست و نبايد با ناآگاهي و ندانم کاريها سيماي آن را زشت جلوه دهيم.
به گزارش وقت نیوز ، آيتالله دکتر هاشم هاشمزاده هريسي در حاشيه جلسه شوراي اداري شهرستان شبستر در سالن اجتماعات فرمانداري شبستر با تبريک هفته کرامت، ضمن قرائت آياتي از قران کريم درباره دين رحمت که همان دين اسلام است و پيامبر و کتاب رحمت افزود: انقلاب اسلامي براي مفهوم اخلاق به پيروزي رسيد.وي با بيان اينکه رحمت، محبت و اخلاق از هم جدا نيست ضمن بيان روايتي ادامه داد: محبت روح خداست در پيکر جامعه، انسان ها چون بنده خدا هستند بايد به يکديگر مهر بورزند.فقيه و مفسر قرآن با بيان اينکه مسلمانان و در راس آن علما وظيفه دارند قرآن را به عنوان کتاب رحمت و پيامبر را به عنوان پيامبر رحمت و پيامبر را به عنوان پيامبر به جهانيان معرفي کنند، ادامه داد: اصل اوليه اسلام محبت و مهرورزي و رحمت است ، مهرورزي در هيچ جاي دنيا به اندازه جهان اسلام مطرح نيست.وي با بيان اينکه عدالت شرط مشروعيت حکومت اسلامي است ادامه داد: عدالت واجب شرطي است مانند وضو در نماز که اگر وضو نباشد نماز تحقق پيدا نمي کند و اگر عدالت رعايت نشود حکومت اسلامي تحقق پيدا نمي کند و تبديل مي شود به يک حکومت عادي و معمولي .عضو هيات علمي واحدعلوم و تحقيقات دانشگاه تهران دربخش ديگري از سخنان خود با اشاره به حقايق تحريف شده اسلام تصريح کرد: يکي از تحريفهاي عملي قرآني اين است که با استناد به قرآن در جامعه عمل ناروا و مطابق با تفسير به رأي صورت گيرد.عضو مجلس خبرگان رهبري با بيان اينکه همه کارها بايد براي خدا باشد،از خدا شروع شود و به خدا ختم شود افزود: آن چيزي که ميتواند کارها و اعمال ما را از آفات مصون بدارد فقط و فقط اخلاص است، در صورت نبود اخلاص کار ما هم خطر دارد، در اين صورت اگر اين کار براي ما ممکن است نفعي نيز داشته باشد ولي ضرر اين کار براي ما بيشتر است.وي با بيان اينکه اخلاص يک مساله کاربردي است، ادامه داد: خيلي از کارهاي ما از افراط ها، تفريط ها و بد برخورد کردن نشات مي گيرد، اختلافات با داشتن اخلاص مصون مي ماند.اين صاحبنظر مسائل اسلامي با بيان اينکه ارزش همه مسؤوليت ها به خدمتگزاري است نه کوچکي يا بزرگي عنوان و ژست آن ادامه داد: عامل مؤثر در جلب مردم به دين در حكومت ديني، عمل حاكمان است .آيت الله دکتر هاشم زاده هريسي با اظهار اين مطلب كه علي (ع) قادر به قلع و قمع دشمنان بود و در اين صورت حكومت او استمرار مييافت گفت: اما اگر آن حكومت اينگونه باقي ميماند، نميتوانستيم نام حكومت علي را بر آن بنهيم . وي با ذكر نام كتابي از يك نويسنده مسيحي به نام «علي صداي عدالت» به شاخصه عدالت حكومت ايشان اشاره كرد و افزود: ايشان مظلوميت را ميپذيرفت تا عدالت مخدوش نگردد، به واقع در حكومت ايشان هدف وسيله را توجيه نميكرد. حضرت علي (ع) براي پايداري حكومت خود براساس ظن و گمان اقدام به دستگيري و شكنجه نميكردند.عضو مجلس خبرگان رهبري، در زمينه حساسيت علي (ع) در رابطه با حفظ حقوق مردم از سوي واليان، اظهار داشت: ايشان ميفرمودند اگر مردم نسبت به شما بدبين شدند، با آنان سخن بگوييد و سوء ظنها را برطرف كنيد. علي (ع) رمز پايدار حكومت را حفظ حقوق مردم مي دانست .وي همچنين خاطرنشان كرد: انديشه امام علي (ع) چنين بود كه اگر حاكمي حقوق مردم را رعايت نكند، پايههاي آن حكومت متزلزل است و رمز گرامي دانستن دين در جامعه در نزد عامه ، عملكرد مثبت حكومت و در نتيجه رضايتمندي مردم است .عضو مجلس خبرگان رهبري با بيان اينکه علي (ع) عزت و ذلت دين در نزد مردم را مرهون رعايت حقوق آنان ميدانست ادامه داد: حاكمان ديني بايد به گونهاي عمل كنند كه مردم به دين عشق بورزند و اين امر با گفتار و تبليغ ، به تنهايي حاصل نميشود و اگر عملكرد حكومت در جهت فرار مردم از دين باشد ، تبليغات مؤثر نخواهد بود. در اين نشست جمعي از اعضاي شوراي اسلامي شهرها و اقشار مختلف مردم نيز حضور داشتند.