وقت نیوز - نصب بنر در نماز جمعه از جدیدترین اقدامات اعضای گروه انصار حزب الله بود که واکنش های بسیاری در پی داشت. بطوری که برخی رسانه های تندروی اصولگرا هم پیش از آنکه مشخص شود شخص حسین الله کرم مسئول این تابلو نامه است گفته بودند که ماجرای آن کاملا مشکوک است و مورد تائید آنها نیست.
به گزارش وقت نیوز به نقل از فرارو روز جمعه تصویری در شبکههای اجتماعی منتشر شد که حکایت از آن داشت که جمعی با حضور زنان در ورزشگاهها مخالف هستند و تا حدی نفوذ دارند که بدون مانع بنری را در محوطه محل برگزاری نمازجمعه تهران نصب کرده اند و سعی دارند با جمع آوری امضا مانع از این حضور شوند.بعد از آن رسانه های اصولگرایان حتی امثال خبرگزاری تسنیم سریعا واکنش نشان دادند و نوشتند: تصویر این بنر با هدف تخریب دانشجویان انقلابی و همچنین تخریب فرمان «آتش به اختیار» در فضای مجازی در حال دست به دست شدن است. این اقدام مشکوک در راستای تخطئه فرمان آتش به اختیار رهبر انقلاب به دانشجویان و تهیه خوراک رسانهای برای رسانههای خاص است و تاکنون هویت طراحان این اقدام مشکوک مشخص نشده است.بعد از این ماجراها عکسی منتشر شد که حضور حسین الله کرم یکی از افراد کلیدی انصارحزب الله را به تصویر کشیده بود و تکلیف همه را روشن کرد. مشخص شد که انصارحزبالله وارد عمل شده است و تصمیم دارد در موضوع ممنوعیت حضور زنان ورود کند اجازه ندهد این ممنوعیت لغو شود.از اینجا به بعد دیگر رسانه های اصولگرا سکوت پیشه کردند و دیگر هیچ واکنش و خبری در این باره منتشر نکردند. گویی هیچ اتفاقی نیافتاده است. به هرحال بعد از نصب این بنر در محل برگزاری نماز جمعه تحلیلهای متفاوتی صورت گرفت و اکثریت که مخالف ممنوعیت حضور زنان در ورزشگاهها هستند، معتقد بودند که قرار است دوباره انصار حزب الله فعالیت های عملیاتی خود را آغاز کند و دوباره حوادث دهه 70 تکرار شود.زیرا به صراحت در این نامه آمده بود که اگر قوه قضائیه رسیدگی نکند کاملا آتش به اختیار عمل خواهند کرد و تاریخ نشان می دهد که هر زمان انصار حزب الله آتش به اختیار عمل کرده است مقادیر قابل توجهی سنگ پرتاب شده و شیشههای زیادی شکسته و عدهای تشویق به ترور شدن و حتی بعضا مواردی هم بوده که کار به آتش رسیده است. این را می توان با یک نگاه گذرا در سابقه این تشکل در دهه 70 و اوایل 80 دید.اما نکته جالب دیگر این بود که حسین اللهکرم در تفسیر اینکه چگونه آتش به اختیار عمل می کنند، گفت: اين بستگي به خلل ايجاد شده در مركز تصميمگيري دارد. گاهي اوقات ممكن است كه با برگزاري يك نشست متوجه شويم كه اين خلل ايجاد نشده است و امكان مهار وجود دارد. گاهي اوقات كه الان هم در همان شرايط به سر ميبريم متوجه ميشويم كه از ٦٠ نفري كه در دوره گذشته با وزارت ورزش براي حضورشان به توافق رسيديم به صورت ناگهاني در دوره بعد به دو هزار نفر برسد و اين روند همين طور ادامه پيدا كند، در حالي كه حواشي و مفاسد ناشي از آن را نميتوانيم مهار كنيم. در اين صورت هست كه ما آتش به اختيار را به شكل بند ميم وصيت نامه حضرت امام درخواهيم آورد.در این بند آمده است: «وصیت من به مجلس شورای اسلامی در حال و آینده و رئیس جمهورو روسای جمهور مابعد و به شورای نگهبان و شورای قضایی و دولت در هرزمان، آن است که نگذارند این دستگاههای خبری و مطبوعات و مجله ها ازاسلام و مصالح کشور منحرف شوند. و باید همه بدانیم که آزادی به شکل غربی آن، که موجب تباهی جوانان و دختران و پسران می شود، از نظر اسلام و عقل محکوم است. و تبلیغات و مقالات و سخنرانیها و کتب و مجلات برخلاف اسلام و عفت عمومی و مصالح کشور حرام است. و بر همه ما و همه مسلمانان جلوگیری از آنها واجب است. و از آزادیهای مخرب باید جلوگیری شود. و ازآنچه در نظر شرع حرام و آنچه برخلاف مسیر ملت و کشور اسلامی و مخالف با حیثیت جمهوری اسلامی است به طور قاطع اگر جلوگیری نشود، همه مسئول می باشند و مردم و جوانان حزب اللهی اگر برخورد به یکی از امور مذکورنمودند به دستگاههای مربوطه رجوع کنند و اگر آنان کوتاهی کردند، خودشان مکلف به جلوگیری هستند…»اما به طور کلی این اقدام انصار حزب الله تا چه حد قانونی است؟ ضمن اینکه آنها آخرین باری که تصمیم گرفتند طبق بند میم وصیت نامه امام عمل کنند به کنسرت حسام الدین سراج در کرمانشاه حمله کرده بودند. بنابراین آیا احتمال بروز دوباره حوادثی مانند اتفاقات دهه 70 وجود دارد؟
586