کد خبر: 1034921 تاریخ انتشار: 1402/03/12 22:38
امام جمعه تبریز :
هر جا به وصیت امام ره عمل کردیم پیروز بودیم

وقت نیوز - امام جمعه تبریز با اشاره به سالروز ایام ارتحال امام ره و گرامیداشت یاد و خاطره آن سفر کرده گفت : هر جا به وصیت نامه امام عمل کردیم موفق و پیروز بودیم اما هرجا  از این خط غفلت شده کشور دچار خسران گشته است .

به گزارش وقت نیوز ،  جت الاسلام و المسلمین سیدمحمد علی آل هاشم در خطبه های این هفته نماز جمعه تبریز افزود :  باید بدانیم که این وصیتنامه نسخه نجات ایران اسلامی است.

وی ادامه داد : طبق وصیتنامه امام راحل، قسط و عدل و حضور مردم دو شاخصه اصلی و شرط بقا و استمرار نظام اسلامی است و این دو مورد، همواره در کلام و در سخنرانی های امام برای توصیه به مسئولان به چشم می خورد.

وی با اشاره به فراز و نشیب های انقلاب اسلامی پس از امام راحل گفت: به رغم طوفان ها، توطئه های دشمنان و کینه توزی های استکبار، این انقلاب با پشتیبانی مردم همیشه در صحنه، همچنان پابرجاست.

امام جمعه تبریز در باره دومین سفر رییس جمهور به اذربایجان شرقی ابراز امیدواری کرد در این سفر مشکلات حاشیه نشینی تبریز و مسایل فرهنگی آن مورد توجه و اهتمام جدی قرار بگیرد.

وی گفت : امیدواریم در این سفر همانند سفر قبلی، مصوبات در شان نام آذربایجان شرقی و مردم آن باشد.

حجت الاسلام آل هاشم تاکید کرد: نیازهای استان در این سفر طبق اولویت بندی تهیه، تدوین و مطرح شود تا این استان به جایگاه واقعی خود در کشور برسد.

وی همچنین از مردم آذربایجان شرقی خواست تا در اجتماع عظیمی که به   همین مناسبت از سوی استانداری تدارک دیده شده  حضور پرشور و در شان نام آذربایجان و تبریز داشته باشند و از نزدیک در جریان اقدامات و تلاش های یکسال گذشته دولت در استان در حوزه های حمل و نقل عمومی، آب، گازرسانی و دیگر بخش ها قرار گیرند.

ناراحتی رژیم صهیونیستی از برقراری ارتباط تهران و ریاض

امام جمعه تبریز درباره تحولات منطقه  به سفر اخیر رییس جمهور رژیم اشغالگر قدس به جمهوری آذربایجان اشاره کرد و گفت: این رژیم از برقراری رابطه میان تهران و ریاض ضربه سنگینی خورده و نا.خوشنود است .

وی افزود: همه شرایط نشان می‌دهد که غرب در مسیر سراشیبی  و نابودی قرار دارد و رابطه با جریان غرب و رژیم صهیونیستی به عنوان مولود نامشروع‌ شان سرمایه‌گذاری روی اسب بازنده است و ما معتقدیم که مردم مسلمان و دوست و برادر جمهوری آذربایجان پاسخ این اقدام اسرائیل غاصب را خواهند داد.

حجت الاسلام آل هاشم بیان کرد:  رویکرد جدید ایران در بر قراری  رابطه با مصر نیز این رژیم رابه شدت عصبانی کرده و برنامه های آن را که بر محور اختلاف اندازی میان کشورهای اسلامی متمرکز است به هم ریخته است.

وی با بیان اینکه سیاست ایران، مقابله با سیاست های خصمانه این رژیم کودک کش است، گفت: رژیم صهیونیستی در داخل با مشکلات عدیده ای روبروست و در شرایطی که همه معادلات به نفع کشورهای مسلمان در حال چرخش است اقدام به برقراری ارتباط با این رژیم، خیانت آشکار به مسلمانان است.

وی ادامه داد: کشورهای عربی و مسلمان بعد از یک دهه به این نتیجه رسیدند که راه سعادت نه در ارتباط با رژیم صهیونیستی بلکه در ارتباط با کشورهای مسلمان است رژیمی که تنها به دنبال منافع خودش است و برای حفظ خود به دنبال جنگ منطقه ای و هویت بخشی است.

حجت الاسلام آل هاشم گفت: شواهد نشان می دهد که غرب و رژیم صهیونیستی که مولود نامشروع غرب است در سراشیبی سقوط و نابودی قرار گرفته و انتظارمان از مردم جمهوری آذربایجان، دادن پاسخی مناسب به این اقدامات ضد اسلامی است.

انتخاب آگاهانه خبرگان، امیدهای دشمن را به یاس تبدیل کرد

خطیب جمعه تبریز با اشاره به اهمیت انتخاب رهبر انقلاب اسلامی در کمتر از ۲۴ ساعت پس از ارتحال حضرت امام، گفت: این انتخاب بسیار مهم بود و تمام آرزوها و امیدهای دشمنان را به یاس تبدیل کرد.

حجت الاسلام آل هاشم گفت: دشمن بر این باور بود که پس از ارتحال امام، انقلاب اسلامی نیز تمام می شود اما این انتخاب هوشمند و آگاهانه که اقدام انقلابی در زمان خود بود این خیال دشمن را باطل کرد.

وی ادامه داد: ۱۵ خرداد خمیر مایه نظام اسلامی، نهضت امام و نهضت مبارک ملت ایران است و این روز برای همیشه باید گرامی داشته شود.

586